Laatste volle dag in Vilnius - 2

8 september 2021 - Vilnius, Litouwen

Ohhhhh wat ben ik kapot moe jonguhhhhh hahahhaha! Voordat ik ga slapen, het is hier ondertussen 23.00 uur, toch nog even een laatste berichtje. Een berichtje wat aansluit op het bericht van vanmiddag.

Om 16.00 uur stond onze taxi klaar om richting het plaatsje Trakai te gaan. Een historisch plaatsje op ongeveer 40 kilometer van Vilnius. Trakai wordt omgeven door een aantal meren en heeft enorm veel historie.
Kasteel is 1 van de bekendste  bezienswaardigheden in de Litouwen en we zijn in het kasteel vergezeld met een gids. Een leuke dame die heel rustig ons alles heeft verteld en laten zien in het grote gedeelte van het kasteel. Het gedeelte waar de grootvorst en zijn familie woonden.

Ik ga jullie niet vermoeien met alle verhalen, kijk gerust op deze link en naar alle mooie foto's en belangrijker nog, mocht je ooit in de Litouwen zijn, ga erheen! Het is echt enorm de moeite waard!

Na dit uitje was het eigenlijk de bedoeling dat we na wat souvenirs inslaan en het drinken van een coktail terug zouden gaan naar Vilnius, maar uiteindelijk hebben we heerlijk in het restaurant nabij het kasteel gegeten.

Nu op de hotelkamer zit ik al suffend dit te tikken en maak ik het niet te lang. Morgen gaat de reis terug beginnen en ik ga lekker slapen. Wat waren dit enorme lange, maar vooral geweldige dagen. Ik kan echt niet anders zeggen! Povilas, Donata, Ieva, Dovilé, Julia en vele anderen hebben ons onszelf zo enorm gastvrij laten voelen. Ze hebben ons zo tot op het bot toe verwend. Onbeschrijfelijk! Jullie zijn kanjers en nogmaals 1000x dank dat jullie dit allemaal voor ons gedaan hebben 😘😘😘

1. Evert en Renée:
    8 september 2021
    Wat een fantastische trip is dit geweest👍👍👍
  2. Tr.Barten:
    9 september 2021
    Was zeker ‘n fantastische reis,ook om te volgen👍dank voor je leuke en uitgebreide reisverslag groetjes😘👍