Laatste volle dag in Vilnius - deel 1

8 september 2021 - Vilnius, Litouwen

Vandaag, woensdag de 8e is onze laatste volle dag in Vilnius. We kunnen iets later ons bed uit, wat best even lekker was na het wattenhoofd avontuur waarmee ik in slaap ben gevallen ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰. Na een vrij simpel ontbijt met fruit, yoghurt en een mini croissantje begeven Hans en ik ons naar het oude Vilnius. The Boss heeft wat afspraken en wij hebben ondertussen al meer dan genoeg gewerkt dus echt even vrijaf nu!ย

Ons werd geadviseerd om echt naar de 'old town' van Vilnius te gaan en al snel blijkt dat dit echt een top idee is. Wat is dit prachtig zeg! Ongeveer een 10 minuutjes vanaf het hotel zijn we er. Er is nog erg weinig open, dus we besluiten te starten met een heerlijke bak koffie. Echte lekkere koffie en voor een koffieliefhebber als Hans eindelijk fijn dat we een echt bakkie hebben (al drinkt hij het zwart โ˜•).ย

We zijn van plan om echte Litouwse cadeautjes mee te nemen voor wat mensen (zakelijk) in NL, maar behalve magneetjes en geitenwollen sokken vinden we weinig. Vanmiddag gaan we nog op pad, dus we hopen dan met goed advies van de dames wel iets leuks tegen te komen.ย

Ook al lukt deze missie dus niet, het was de trip naar de 'old town' meer dan waard. Volop foto's schieten, wat ik graag doe al is het met de telefoon, van alle mooie gebouwen en heerlijk wat geschiedenis snuiven! Ik ga er niet teveel over vertellen, kijk maar naar de prachtige foto's.ย

Terug op de hotelkamer even bijkomen, voor we weer richting de lunch gaan. Dit keer Mexicaans, met een potje darts erbij ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰.Man man wat een heerlijke restaurants hebben ze hier toch. En het eten ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹ te lekker. En hoe leuk als je bedenkt dat we maandag begonnen zijn in de Aziatische keuken, in de avond naar de Peruaanse keuken, dinsdag de Litouwse keuken en de Portugese keuken en vandaag de Mexicaanse. Ik ben benieuwd wat ons vanavond nog te wachten staat.ย

Nu zitten we in een taxi onderweg naar het kasteel van Trakai. Omdat we zoveel doen vandaag, knip ik het verslag en de foto's in 2-en. Vanavond is morgen dus nog meer!!ย

Gelukkig lopen we de kilo's er vandaag goed af. Inmiddels al 9km in de benen.ย

Nou lieve allemaal tot latersssss weer, knuffels vanuit Vilnius ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Ohhhhh nog even wat toevoegingen, nadat ik de foto's er net bij zet. Wat vinden jullie van de waarschuwing van de flitser langs de weg, laat staan de flitser zelf๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰. En dat terwijl ze zooooo enorm ver zijn als het om IT en telefonie gaat (zie foto van de compleet zelfbediende winkel) en de vele electrische steps die je werkelijk overal langs de weg (door je via een app ermee te verbinden) tegenkomt. Je kunt ze echt over huren.Zie trouwens op de foto de man met de step, de grote baas van het Litouwse bedrijf! Super modern toch!ย

1. Evert en Renรฉe:
    8 september 2021
    Ooooh, lekker verhaal weer! Ga nu gauw de fotoโ€™s bekijken en me verheugen op deel twee๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
  2. Deb vanuit Remunj:
    8 september 2021
    Hahaha deel 2 gauw nog even geregeld. Korter, maar vooral veel foto's. Welterusten ๐Ÿ˜˜
  3. Evert en Renรฉe:
    ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ’‹