De reis gaat beginnen...

5 september 2021 - Vilnius, Litouwen

Met de gedachten dat ik vandaag dan toch echt weer ga vliegen, vanmorgen opgestaan met buikpijn. Het blijft toch een dingetje hoor in een vliegtuig ✈️.

En vooral ook, omdat ik toch 'alleen' ga. Tuurlijk heus wel met m'n Boss Guus (witte overhemd) en collega Hans, maar toch alleen.Alleen zonder de 🐶🐶meiden en Huippie! Gelukkig hebben we drukke dagen voor de boeg dus zal ik weinig tijd hebben om er bij stil te staan hahaha.

Eerst natuurlijk zorgen dat thuis alle instructies goed voor elkaar zijn en de boodschappen zijn gedaan. Pap komt vanmiddag en zal lekker tot en met dinsdag er voor Huib en de meiden zijn. Ze komen dus niets tekort nu ik een paar dagen weg ben 😉😉.

De vlucht gaat van Dordtmund naar Vilnius de hoofdstad van de Litouwen. Om 17.15 de vlucht, dus ik word heel sjiek door collega Hans die een dorp verderop woont opgehaald om vervolgens in Venlo bij the Boss in de auto over te stappen en richting Dordtmund te rijden. We hebben wat kleine files onderweg, maar gelukkig op tijd in Dordtmund. Parkeren op P6, bleek toch nog een flink eind van het vliegveld te zijn, dus maar even lekker flink gelopen richting het vliegveld zelf. Voor mij wel even lekker kon ik de zenuwen weer even van me af laten glijden hahaha.

Het inchecken was nog wel even een dingetje, wat een gedoe nu met allemaal extra zaken rondom corona zeg, maar uiteindelijk met de juiste app en invullen ervan zijn we er alsnog gekomen. Hop door de douane en wat denk je!!! Beppie wordt er natuurlijk uitgepikt hahahaha. Ik heb m'n toetsenbord meegenomen om wat makkelijker te kunnen werken en die had ik uit m'n handbagage koffertje moeten halen 🙈🙈. Wat een trut! Ach de heren konden er smakelijk om lachen, gevalletje echt weer een Beppie actie.

Gelukkig duurde het niet heel lang voor we konden boarden en de vlucht kan beginnen!

Waar ik echt vreselijk tegenop zag, was het stijgen en landen. Dit is me alleszins meegevallen en wat dat betreft ook eigenlijk niet heel heel erg beroerd geweest. De dames van het werk hadden er al de gek mee gestoken, 'ze moesten allebei m'n handje maar vasthouden' en kan niet anders zeggen, dat hebben ze ook gedaan 😉😉.

Wel heel ouderwets trouwens dat je gewoon lopend richting het vliegtuig gaat, maar goed de laatste keer dat ik gevlogen heb, was onze Amerikareis vanaf Schiphol en dat is toch wel even heel wat anders! Misschien moet ik toch maar wat vaker vliegen om niet zo wereldvreemd over te komen haha.

Het vliegtuig was trouwens echt bommetje vol. We zaten op rij 13, bij de vleugel en we hadden echt prima beenruimte. Het valt me trouwens op dat het in het hele vliegtuig met de beenruimte niet echt slecht gesteld is. Ruimte zat overal! Gedurende de vlucht nog wel voorzien van iets lekkers en wat te drinken en voor je het weet, wordt na het stijgen alweer vrij snel de landing ingezet. Het viel me echt reuze mee hoor. Scheelt ook dat het een korte vlucht is van zo'n 2 uurtjes en de sfeer was ook hartstikke goed zo met de mannen van het werk. Af en toe deed ik even een oogje dicht en met een paar keer flink boeren, heb ik me groot weten te houden en de boel niet onder gespuugd 🤢🤮🙈. Wat een verademing!

In Vilnius aangekomen is het al donker, ook een uurtje later dan in NL dus ergens wel logisch. Foto's van het vliegveld komen donderdag wel op de terugweg, want het ziet er wel onwijs leuk uit hier! Op richting de uitgang van het vliegveld, nadat we de koffers hadden, waar we werden opgewacht door een taxichauffeur. Op naar het hotel! OMG, wat was dat een helse rit van nog geen 10 minuten zeg. Bizar wat een idioot die chauffeur. Blijkt dat het hier normaal is, maar 105 rijden waar je slechts 60 mag en op de voorganger drukken en zelfs rechts inhalen. Zucht! Guus zei al, we gaan van de week lekker veel met de taxi voor Debby. Nou ammehoella!!! Deze troel gaat echt lopen, al duurt het een uur om ergens te komen 😱😱. Bah bah!

Gelukkig veilig en wel in het hotel, blijkt dat op zondag restaurants al heel vroeg sluiten en er eigenlijk weinig meer te krijgen is. Toch maar gauw even onze spullen boven gebracht naar onze kamers, erg fijne kamers trouwens en vervolgens nog even beneden een afzakkertje 🍷🥂 genomen met wat chips en sandwiches. Genoeg om de lege magen mee te vullen en de komende dagen gaan we niets tekort komen!

Morgenochtend gaan we naar het kantoor van onze Litouwse 'collega's' en gaan we Vilnius een beetje verkennen.

Nu lekker slapen en bijkomen van de reis! Welterusten allemaal en dikke knuffels van de hotelkamer in het Rock Hotel in Vilnius ❤️😘

​​

1. Evert en Renée:
    6 september 2021
    Hé lieve Debz.
    Wat leuk om zo ‘s morgens vroeg, rustig tijdens mijn ontbijtje, jouw reisverslag te lezen. Het is weer helemaal hilarisch!😁😁
    Hoe je het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar jij maakt ook altijd wel weer iets mee. Ik was helemaal vergeten hoe akelig jij vliegen vindt. Nu kan ik me dat weer herinneren, in verband met jullie trip naar Amerika. Ik ben blij voor je dat je, met behulp van een aantal handjes, en een paar boeren, er goed doorheen bent gekomen.
    Waarschijnlijk stik je nu van de honger, en zit je aan een heerlijk uitgebreid ontbijt! Hahaha.
    Als je terug bent, moet je mij maar eens uitleggen hoe je deze reislogger hebt aangemaakt. Ik zie dat je een website moet hebben? Hmmmm, dan zal het mij wel weer niet lukken😬🥴.
    Ik vind het wel erg leuk om ook mijn reisverslagen op te schrijven.
    Nah ja, wie weet, op de terugweg van onze reis. Misschien zien we jullie dan! Voor nu, fijne en leuke dagen, ondanks het feit dat je hard moet werken! Dikke kus en liefs🙋‍♀️👋🏻💋
  2. Adri:
    6 september 2021
    Goedemorgen Debby
    Dat is even terug in de tijd, toen jullie in Amerika, zat ik ook s morgens na de wandeling met Ollie aan m’n koffie en ontbijt jou verhalen te lezen.

Gelukkig de vliegreis over je zult je ontbijten al wel gehad. Jullie heb een mooi hotel dus dat ontbijt zal ook wel goed geweest zijn 😀😋
    Fijne dag groetjes Adri😘