Tweede (werkdag) in Vilnius

8 september 2021 - Vilnius, Litouwen

Na een hele drukke eerste (werk)dag in het mooie Vilnius, dacht ik dat het deze tweede dag weleens mee kon vallen (NOT).
Dat is ook de reden, waarom nu het verslag pas komt. Na eerst weer lekker te hebben genoten van het ontbijt (we zijn inmiddels overgestapt op alleen koffie, yoghurt en fruit, gezien we echt enorm veel eten hier) en het inchecken alvast voor de terugvlucht as. donderdag, begint onze werkdag al vrij vroeg op het kantoor bij onze Litouwse 'collega's'.

Met heerlijke lekkernijen en het uitzicht op onze meiden, maakt het werken een stuk makkelijker hier zo in de vergaderzaal. Volop meeten en dingen bespreken en vooral ook cadeautjes uitdelen aan de dames. Van te voren had ik goed huiswerk gedaan om wat leuke dingen mee te nemen en volgens mij is het heel erg goed gelukt! De dames zijn blij haha. Eigenlijk valt er over de ochtend verder weinig te vertellen, dus op naar de lunch. Maar niet voordat we de nieuwe OfficeManager op kantoor hebben ontmoet. Staat 'm best goed zo onze Boss achter de desk. Ik denk dat we ons kantoor ook maar eens om moeten gaan bouwen, hij voelt zich er best op zijn gemak hihihihi 😉😉.

Dit keer zijn we voor de lunch naar een echt Litouws restaurant gegaan, met de dames waar we vanuit Nederland het meest contact mee hebben, Donata, Ieva & Dovilé. We laten ons eerst verrassen met een echt Litouws drankje, gemaakt van o.a. aardappel, suiker en gist (het borrelde flink op de maag hahaha). Heel bijzonder, maar erg lekker en hoe leuk dat het vooral ook zo traditioneel geserveerd wordt. Leuke kruiken! Op naar het menu. Wat hier vooral veel gegeten wordt zijn aardappelgerechten en je ziet ook op sommige borden bijna een Hollands gerecht voorbij komen. Ik laat me adviseren door Ieva voor wat betreft de gerechten en ik waag me aan een soort aardappelpannenkoek met kip erin. Heel smeuïg van binnen en heerlijk krokant aan de buitenkant. Na lang te hebben gewacht op de gerechten, snellen we ons naar kantoor, omdat er nog heel veel te doen is.

Op kantoor hebben we enorm lang zitten vergaderen om oude financiële zaken uit te zoeken, het belangrijkste waar ik uiteindelijk ook hiervoor ben en hoewel het een enorme struggle is, om er doorheen te komen (administratie zaken van voor ik 2,5 jaar geleden begin bij de zaak), komen we er na ruim 6,5 uur flink discussiëren en vergaderen uit. Het heeft ons enorm veel energie gekost, maar wat fijn, dat we er eindelijk uit zijn! Afsluiten dit hoofdstuk en op naar de toekomst. Ook wordt hier uiteraard veel over besproken, maar daar ga ik jullie verder niet mee vermoeien 😋🤣.

Pas even na 20.00 uur in de avond (yup zolang hebben we gewerkt) kunnen we eindelijk bijkomen in een Portugees restaurant in het oude centrum. Met een enorm wattenhoofd alles lekker van me af laten glijden en kunnen we het weer over de leukere dingen hebben. Daar zijn immers de etentjes voor, teambuilding, ont stressen en genieten en dat doen we! We zijn in een enorm gaaf restaurant in het oude centrum van Vilnius. Met eerst wat kleine hapjes en een lekkere aperol spritz kiezen we weer heerlijke gerechten op de uitgebreide kaart. Mijn voorkeur gaat uit naar een spies met kip, chorizo, lam en kip. Man man wat een enorme hoeveelheid weer zeg, maar jeetje wat lekker! En het was een super avond.

Om 22.30 zijn we weer terug  in het hotel na een korte rit met een taxi. Dit keer gelukkig geen idioot, of zou het komen, omdat hij echt alleen maar door smalle straatjes kan rijden en geen vaart kan maken hahahahaha. Anyhows, in het hotel aangekomen, komen we erachter, Hans, the Boss en ik dat we nog steeds volop Engels tegen elkaar 'lullen'. Best suf, maar ach dat krijg je als je de hele dag niks anders doet 🤣🤣. Gauw nog even facetimen met Huib, nou ja gauw... 40 minuten... en de meiden, maar die vinden het blijkbaar wel best dat we zitten te facetimen, ze reageren allebei op mijn stem met een diepe zucht en draaien zich om en zuchten flink als ik hun naam roep. Ik heb een hoop goed te maken geloof ik als ik (inmiddels morgen) donderdag weer thuiskom 😱😱. Tutjes!

Na het heerlijke gesprek met Husband lief heb ik geen puf meer om te schrijven. Omdat de meesten van jullie gewend zijn dat ik dat juist altijd wel doe tijdens zulke trips, zet ik gauw nog even een 'teken van leven' hier op Reislogger. 23.45 val ik eindelijk enorm vermoeid en voldaan met het wattenhoofd in slaap. Op naar de laatste echte volle dag (vol als hele dag en vol vanwege de vele plannen) in Vilnius.

Het volgende verslag komt eraan hoor!!! Liefs vanuit Vilnius 😘😘

1. Tr.Barten:
    8 september 2021
    Was weer ‘n drukke dag ,heel afwisselend en met lekker eten en beetje bijkletsen ook belangrijk,groetjes😘en tot je volgende verslag!!
  2. Deb vanuit Remunj:
    8 september 2021
    Dat was het absoluut! Een zware maar super fijne dag zo. Nu gauw weer lekker slapen en morgen alweer de reis terug 🤗😘
  3. Evert en Renée:
    8 september 2021
    Jeetje, wat een lange werkdagen zo. Je mag hierna wel op vakantie!!!
    (I know, jullie gaan ook🤪🤪, goed gepland)
  4. Deb vanuit Remunj:
    8 september 2021
    Hahaha ja bizar lange dagen, zowel werk als entertainment. Ik ben echt doodop, maar had het voor geen goud willen missen 😘
  5. Evert en Renée:
    Goede reis terug✈️🛫🛬